Translate

woensdag 16 januari 2019

Galadriel

In juli 2018 schreef ik over mijn nieuwe Hobbit project het volgende: 

Wanneer ik ga beginnen weet ik nog niet, maar eens gaat deze 
Sprookjesboom in elkaar gezet worden met allerlei 
verschillende tafereeltjes uit het boek en/of film. 
Bovenin begin ik met het huis van Bilbo Ballings 
en onderin de boom zal de draak over geld heersen.
Ja, waar ga je dan beginnen he......

..... wordt vervolgd!



+++++++++++++++++++++++++++

Het leuke aan dit 'Hobbit'- project is, dat het 12 verschillende scenes zijn die uitgewerkt moeten worden. Het zijn losse scenes,  dus ik kan per scene de werkzaamheden doen en dan in de loop van de komende jaren komt de 'Hobbit'- boom uiteindelijk af...

Het project is de laatste weken veelvuldig in mijn gedachten geweest en ondanks dat er nog heel veel projecten afgemaakt moeten worden, wil ik nu toch al van start gaan met 'een boomblad'.
Eén van de mogelijkheden die ik nu ook heb - sinds ik vorig jaar op een Edelsmidcursus zit - is dat ik met zilver kan werken. Mijn huidige project bij de edelsmidcursus is bijna klaar, dus ook hier moet ik met een nieuw project gaan beginnen, dus was mijn idee om deze beide projecten dan maar samen te laten vallen.



Mijn oog is gevallen op het maken van een scene waarbij Galadriel Gandalf na kijkt, nadat ze samen op een rotsformatie een gesprek hebben gehad.
Ik wil de scene nabouwen en Galadriel met de juiste jurk aan kleden. Ook zal ik het popje Galadriel een passende pruik met blond haar moeten geven. En daarnaast wil ik ik een Tiara maken, zoals op de foto te zien is. 


Voor de Tiara moeten er verschillende losse zilverdraden in elkaar gevlochten en gesoldeerd worden, maar voor die tijd moet ik de roosjes en blaadjes er op gaan maken. Gisteren heb ik mijn ideeën tijdens de cursus besproken en samen met de cursusleiding zijn we tot een goed ontwerp gekomen, waar ik de volgende cursusavond al mee van start kan gaan. Heb er zin in!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten